اداره کل پست استان همدان
         
چهارشنبه, 5 شهريور 1393
پیگیری مرسولات پستی

 

nمرسولات عادی: براساس مقررات پستی، مرسولات عادی در هیچ واحد پستی ثبت نمی شوند. بنابراین پی گیری این نوع از مرسولات ممکن نمی باشد.

 

nمرسولات سفارشی: برای پیگیری واطلاع از سرنوشت این نوع از مرسولات ،فرستنده می تواند به واحد پستی مراجعه وباارائه قبض رسید پستی، نسبت به تکمیل فرم مطالبه نامه اقدام کند.

 

nمرسولات پیشتاز: برای پیگیری واطلاع از سرنوشت این نوع از مرسولات فرستنده می تواند به واحد پستی مراجعه وباارائه قبض رسید پستی، نسبت به تکمیل فرم مطالبه نامه اقدام کند.

nهمچنین می توان از طریق سایت پست به آدرس   WWW.Post.ir  نیز مرسوله خود راپیگیری کرد.

 

nدرخواست استرداد یا تغییر نشانی: هرفرستنده حق دارد مرسوله خود رااز پست باز پس گیرد.دراین صورت بایستی تقاضای استرداد،تغییر ویا اصلاح نشانی خود رابدفتر پستی که مرسوله راتحویل داده ،ارائه کند.

 

nتکمیل فرم های کسب تکلیف امانات پستی: دراین فرم  فرستنده تکلیف رابرای واحد پستی مقصد مشخص می کند که در صورت نبود گیرنده ویا خودداری آن از دریافت مرسوله ،چه برخوردی با مرسوله داشته باشد.


V3.9.8.211